Deze bedrijven rekenden reeds op onze diensten. En u?

Een bedrijf in de verzekeringssector nam enkele jaren geleden een sectorgenoot over. De overname omvatte een portefeuille van dezelfde grootte als de Belgische portefeuille samen met 250 nieuwe medewerkers, waarvan 60% in dienstverband en de overige 40% op zelfstandige basis.

De Managing Director legt uit voor welke uitdaging hij op dat moment stond en voor welke herstructureringsaanpak hij koos.

"De overname resulteerde in een sterke toename van medewerkers en voor sommige functies dus ook met een dubbele invulling. De opdracht op dat moment was het bedrijf terug rendabel maken door kostenbesparende maatregelen. Afvloeiingen waren onvermijdelijk."

Lees hier hoe ze de herstructurering aanpakten

An heeft als zelfstandige HR-specialist enkele jaren geleden voor VIA FERRATA een herstructureringstraject begeleid bij een bedrijf in de dienstverlenende sector.

“Een herstructurering is niet iets wat je plant of wat je preventief doorvoert. Vaak worden de negatieve signalen niet onmiddellijk herkend of wordt de beslissing om te herstructureren zo lang mogelijk uitgesteld, omdat men hoopt het tij nog te kunnen keren,” aldus An Lavrysen. “De knoop doorhakken, is meestal het begin van een zware en intensieve periode.”

We laten u even een blik werpen achter de schermen van een herstructureringstraject: hoe begint u eraan, binnen welke lijnen mag u kleuren, welke hindernissen komen er op uw pad en hoe zorgt u ervoor dat het bedrijf er sterker uit komt?

Lees het verhaal van de Tijdelijke Manager

Marleen Joris is Tijdelijk Manager met specialisme 'Credit Management & Credit Collection'. Recent is zij voor VIA FERRATA gestart met een opdracht bij een toonaangevende aanbieder van oplossingen en diensten binnen de financiële waardeketen voor consumenten, bedrijven en banken. Haar opdracht bestaat er hoofdzakelijk in de uitstaande handelsvorderingen snel en accuraat te innen en de processen inzake credit management onder de loep te nemen en te optimaliseren.

Lees het verhaal van de Tijdelijke Manager

Tom Heeren, CEO van Limboma in Hasselt, deed een beroep op de diensten van VIA FERRATA: "Limboma is verantwoordelijk voor 18 HUBO-filialen in Limburg en Antwerpen. Toen we beslisten om Limboma uit te breiden met 3 vestigingen, was het voor mij onmogelijk om de dagelijkse leiding van het bedrijf en de opvolging van de uitbreidingsprojecten op een efficiënte manier te combineren.

Lees hier wat VIA FERRATA voor dit bedrijf betekende